Fostering excellent teaching and productive student learning
DOI:
https://doi.org/10.22370/ieya.2017.3.2.691Palabras clave:
Excellent teaching, Students as partners in learning, Learning through assessmentResumen
This keynote offers a personal perspective on some of the key drivers for excellent teaching in ways that can lead to productive student learning. Arguing that outstanding teaching can be fostered rather than being an innate skill, it presents some of the features that scholarship suggests characterise teaching excellence, which can then lead to focussed, engaged and sustainable student learning. Moving away from a transmissive model of content delivery, it will be suggested that authentic, meaningful and long-lasting learning relies on an active partnership between teachers and the taught and that assessment plays a key role in making this happen.Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los investigadores(as), académicos(as) y profesionales de la educación que envíen originales para su evaluación por IEYA deberán asegurarse que los artículos cumplen con las instrucciones a los autores(as).
La Revista IEYA y cada uno de sus artículos están licenciados por Creative Commons 3.0.
El proceso editorial completa no supone ningún costo económico para los autores(as).
La Revista IEYA proporcionará un DOI a cada artículo.
Por último mencionar que en pos de la transparencia del proceso de revisión doble ciego, cada autor(a) recibirá la evaluación realizada por los revisores externos, lógicamente sin conocer la persona(as) que han realizado dicha evaluación.