Assessment within Physical Education teacher education: the case of Fontys University in The Netherlands
DOI:
https://doi.org/10.22370/ieya.2019.5.2.1776Palabras clave:
Physical education teacher education, 4C/ID model, Learning tasks, Assessment, Programmatic assessmentResumen
In recent years, the Physical Education Teacher Education (PETE) curriculum of Fontys University has been completely redesigned (see our abstract in this monograph, round tables section). During this particular workshop we will present more background and detail on how we prepare our PETE students to become successful PE teachers. We will elaborate on the educational and assessment approach within our PETE program and discuss examples of learning tasks that we employ within our program to educate our students. We will present specific examples of assessment programs (i.e. school placement, movement domains, theory), authentic (formative and summative) assessment tasks and (digital) assessment tools. During the workshop, and in order to learn from each other, we invite you to discuss our approach to PETE and to share and compare your own experiences.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los investigadores(as), académicos(as) y profesionales de la educación que envíen originales para su evaluación por IEYA deberán asegurarse que los artículos cumplen con las instrucciones a los autores(as).
La Revista IEYA y cada uno de sus artículos están licenciados por Creative Commons 3.0.
El proceso editorial completa no supone ningún costo económico para los autores(as).
La Revista IEYA proporcionará un DOI a cada artículo.
Por último mencionar que en pos de la transparencia del proceso de revisión doble ciego, cada autor(a) recibirá la evaluación realizada por los revisores externos, lógicamente sin conocer la persona(as) que han realizado dicha evaluación.