Assessment for life and the love of learning: using assessment and feedback to foster students’ self-efficacy and capabilities
DOI:
https://doi.org/10.22370/ieya.2019.5.2.1618Palabras clave:
Authentic assessment, Dialogic feedback, Engagement, joy, Self-efficacyResumen
Assessment of student learning in Higher Education plays a core role, concerned with both recognition of student achievement and engendering learning through practice and feedback. Assessment is known to drive students’ learning, not just in terms of providing a framework for activity, but also giving them incentives for engagement (Race, 2019). This keynote will provide a range of perspectives on why well-designed, effective and thoughtful assessment and feedback significantly impact on students’ capacity to learn effectively, and on their ultimate capabilities as graduates contributing to employment contexts and as well as productive and purposeful citizens.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los investigadores(as), académicos(as) y profesionales de la educación que envíen originales para su evaluación por IEYA deberán asegurarse que los artículos cumplen con las instrucciones a los autores(as).
La Revista IEYA y cada uno de sus artículos están licenciados por Creative Commons 3.0.
El proceso editorial completa no supone ningún costo económico para los autores(as).
La Revista IEYA proporcionará un DOI a cada artículo.
Por último mencionar que en pos de la transparencia del proceso de revisión doble ciego, cada autor(a) recibirá la evaluación realizada por los revisores externos, lógicamente sin conocer la persona(as) que han realizado dicha evaluación.